Tuesday, March 5, 2013

My Breastfeed Journey

Assalammualaikum & salam bahagia...

Eceh dah macam penyampai berita pulak :) Sebelum aku story lebih panjang lebar mari kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah untuk pejuang kita yang mati di medan perang dan juga berdoa semoga apa yang berlaku di Lahad Datu berakhir supaya takde lagi yang terkorban.


-------------------------- AL- FATIHAH -----------------------

Actually kalau nak diceritakan pasal perjalanan BF tak da la boleh dibanggakan sebab gagal menyusukan Zharif selama 2 tahun, means ilmu BF belum penuh di dada. Sebenarnya perjalanan untuk BF nie bukannya mudah yang mana kita kene cekal hati melalui segala rintangan yang ada.

Sekarang Zharif memang dah totally FM which mean malam sekali or dua kali jer menyusu ngan aku, yang lain memang FM. Ok i'm FAIL!!!! sad sebenarnya hanya hati jer yang tahu betapa terlukanya bila gagal....waaaaaaaa

Berpindah tempat kerja baru adalah salah satu faktor susuku berkurangan yang mana aku kene cari tempat yang sesuai untuk pam. Kadang-kadang pam dalam kereta time rehat or kat cubical. Both place adalah tidak selesa yea yang mana menyumbang kekurangan susu.

Nak lari-lari pam time kerja, hurm al-maklum la baru masuk tak kan la nak tunjuk otai...Pam kat workstation nampak bos la plaks, kalau bos perempuan memang aku balun je... Nak pam kat surau, suraunya plaks kecik sangat untuk menampung 70+++ pekerja.

Walau macam mana pun aku tetap bertekad nak BF untuk adik Zharif masa akan akan datang. Oppppssss jangan salah sangka yea i belum preggy lagi, target end of this year which Zharif already 1 year ++++++

Wat kawan2 yang nak BF, teruskan usaha untuk BF sebab BF itu indah, kita akan rasa puas once anak membesar dengan susu kita sendiri. Ha lagi satu Allah dah bagi kelebihan untuk BF maka kenapa kita tak nak gunakan anugerah yang terindah tu...

Ok sebelum berakhir aku nak share ilmu dari DR.HARLINA berkenaan dengan kehendak baby memerlukan susu lebih daripada biasa. Hope uooollss dapat tambah ilmu yea.

PEACE & HAPPY BREASTFEED
 

Noly Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal