Monday, May 30, 2011

Treasure Hunt = Birthday Present Part 2

Assalammualaikum w.b.t

Bersiaran dengan mood baru, mesti tertanya-tanya nape aku sebut mood BARU...Oppssss x mau cite lu last entry br korang2 semua dapat tau :)

Lai meh sini aku cite kisah treasure hunt a.k.a besday present....Begini rentetan citenye :

Aku telah diberi tugasan pada hari isnin last wk (23-Mei-2011), duration penyiapan pencarian tidak ditetapkan disebabkan tugasan dberikan pada hari bekerja so syaratnye just siap sebelum tarikh 27/5 berakhir. Mengelatkan hehehehe....

Pencarian pada hari pertama aku ambik smbil lewa jek..ade la 3 tempat je yg aku cari pastu aku hold sbb takot abis cepat sgt..hahahaha (nnti x surprise plaks cepat sgt dpt hadiah)

Hari kedua pun sikit je sbb sibuk menjalankan aktiviti suri rumah (poyo seh mcm rajin sgt jer), so ade la 4 lokasi aku cari....The next day aku dapat 5 lokasi je, penat jugak geledah umah even kawasan tu adalah kawasan yang kite hari2 mengadap.....Last day akhirnya aku dpt selesaikan jgk misi mencari harta karun aku.

Here pencarian yg aku kene wat :

1. Air terjun : Replika air terjun 
2. Istana negara cina : Pasu yg lukisan luarnye gamba istana cina
3. Tajuk nama filem seram Ahmad Idham : Congkak
4. Aktiviti kerja anda setiap pagi : Iron
5. Saat2 hari paling gembira di Universiti : Konvo
6. Klasik Nasional : Radio
7. Kenangan pulau perhentian : Kura2 hiasan
8. Bahan beracun : Ridsect
9. Pink : Bunga pink mak aku
10. Cendermata dari pengantin lelaki : Bekas telur 
11. Vistana hotel : Syampoo kecik survenior dr hotel tu
12. Barang perhiasan negeri perak : Labu sayong
13. Orlando : Jam hiasan yg ayah aku dpt time beli baju Orlando
14. Kenangan di Gunung Lambak : Gamba ourdoor time kawen
15. Sampah : Kotak bawah tong sampah

Fuh 15 lokasi kene cari, 1 rumah aku pusing2 dok mencari....Rasa mcm nk tunjuk gaks kat korang lokasi pencarian tp byk sgt la maka tuan tanah kedaung mls nk ngedit...... kekekeke

Lokasi hadiah
Cian kan lokasi hadiah, ceday wo tp hadiahnye sgt2 aku suka...kekeke so nie le surprise aku dpt tadaaaaaa


mini laptop aka si puteh

Cair wo tgk si puteh, nk nangis pun ade bile buke present nie....Mcm x cayo dapek hadiah gini, anyway mmg much appreciate kat lovely husband aku yg mana surprisenye diluar jangkaan aku....Meh sini peluk cium kuat2, kekeke...
In the same time aku jgk nk say tenkiu kat kwn2 yg wishing2 besday kat aku. Hurm umur pun dah bertambah 1 so aku harap aku akan jdik lebih baik daripada sebelum nie....Hope aku jgk tabah menjalani hari2 yang mendatang, insyaallah amin....










































0 comments:

 

Noly Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal